Onze school staat in de nieuwe wijk Leidsche Rijn Het Zand. Het ligt in het hart van Leidsche Rijn tussen het Máximapark en de wijken Parkwijk en Terwijde. De buurt wordt doorkruist door de weg ‘t Zand. Dit is een oorspronkelijke verbindingsweg tussen De Meern en Utrecht, en heeft z’n landelijke karakter deels behouden.

Park Groot Zandveld

Er wordt nog steeds gebouwd in de wijk. Ook vlak naast de school.  Het is een levendige wijk met veel cultuur en ook ruimte voor natuur. Zo grenst de school aan het Park Groot Zandveld.

Archeologische vindplaats

In het verleden was het een plek, die bij het maken van een grote nieuwbouwwijk als Leidsche Rijn, zou verdwijnen. Juist vanwege de archeologische vindplaats (Romeinse tijdperk) wordt deze locatie niet bebouwd en houden we vanuit veel lokalen een vrij uitzicht over veel groen.