Kwaliteitsonderzoek

Naar aanleiding van het kwaliteitsonderzoek dat wij begin maart hebben verspreid onder ouders/verzorgers worden hieronder een paar ervaringen van ouders/verzorgers vermeld.

• De frisse en gezonde energie die dagelijks te voelen en te merken is aan de kinderen dankzij de inzet van alle leraren en medewerkers.
  • Multicultureel!! Fantastisch om in aanraking te komen met zoveel verschillende culturen
  • Kinderen worden serieus genomen.
  • Goede balans tussen leren en plezier
  • Open, transparant, gezellig, iedereen is welkom
  • Het nieuwe gebouw, fris, open, natuurlijke materialen, uitnodigend.
  • De snelle communicatie via social schools. De betrokkenheid van de leerkracht bij de kinderen. De oudercommissie die heel betrokken is met de leuke events die zij organiseren.

Ervaring van anderen

Tenslotte sprak me de gemengde leerlingenpopulatie zeer aan. Ik denk dat een gemengde leerlingenpopulatie een school ook uitdaagt in de manier waarop het onderwijs, en in bredere zin de voorbereiding op betrokken burgerschap en maatschappijleer, wordt vormgegeven. En daar kunnen de leerlingen alleen maar betere, begripvolle burgers van worden, lijkt me.

over Obs Het Zand

Als moeder van 2 kinderen in groep 5 en 7 ben ik erg tevreden over de school. Mijn kinderen leren goed en met plezier. Als ouder voel ik me betrokken en ervaar ik een goede sfeer. Zowel onder de ouders als ook tussen ouders en leerkrachten.

over Obs Het Zand

Ik kijk terug op een heel enthousiasmerend bezoek aan jullie school. De eerste indruk was erg goed. Ik werd ontzettend blij van de kleurrijke lokalen, de tekeningen en knutsels die overal te vinden waren. Mij sprak ook het gebouw en de ongewone indeling met meerdere verdiepingen, industriële uitstraling, inpandige gym- en theaterzaal, grote ramen, het prachtige uitzicht over de wijk vanaf de hogere verdieping erg aan. De informatie die gegeven werd, was duidelijk en voldeed aan mijn verwachtingen.

Een geïnteresseerde ouder
over de rondleiding op Obs Het Zand

Ik vind de school een mooie afspiegeling van Utrecht; het is een mooie mix van kinderen met verschillende achtergronden die samen onze school maken.

over Obs Het Zand

Ik ben een oud-leerling van Obs Het Zand. Mijn naam is Larissa, 16 jaar, op dit moment zit ik op het Amadeus Lyceum in mijn examenjaar. Vanaf groep 6 kwam ik als leerling op Obs Het Zand terecht. Wat een geweldige ervaring! Ik werd warm verwelkomd en alles werd tot in de puntjes aan mij uitgelegd als dat nodig was. Mijn schoolervaring op deze school zal ik niet snel vergeten. Super toffe leraren, iedereen is sympathiek en op deze school merk je ook echt dat je gerespecteerd wordt om wie je bent. Ik heb nog nooit zo’n vertrouwd gevoel gehad op een school. Ook als je ergens mee zit, zal er altijd iemand voor je klaar staan om je een luisterend oor te bieden of hulp als dat nodig is. Top ervaring dus!

Een oud-leerling
over Obs Het Zand

In 2018/2019 heb ik OBS het zand verlaten. Ik vond het erg jammer om de basisschool achter mij te laten, omdat ik het zo naar mijn zin had. De leraren/leraressen begonnen de dag altijd met een glimlach op hun gezicht, waardoor ik mij erg welkom op school voelde. We leerden dingen waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds iets aan heb! Ondanks dat ik rekenen erg moeilijk vond, werd ik goed geholpen en haal ik er nu hoge cijfers voor! Elke dag was weer anders op school en leuk op zijn eigen manier (vooral de feestdagen vond ik altijd erg gezellig, bijvoorbeeld het Kerstdiner of Pasen). Ook de eindmusical was geweldig! De leraren/leraressen hadden oog voor je en legden duidelijk en geduldig uit totdat je het snapt. Ik kijk zeker positief terug op mijn tijd op OBS HET ZAND! Bedankt voor alles!